Témavezetők és Témakiírók
TÉMAVEZETŐK
A témavezető felelőssége döntő és centrális jelentőségű az általa témavezetett doktorandusz komplex vizsgájának sikeres letétele, illetve a doktori dolgozat jogszabályban előírt időn belül való benyújtása tekintetében. Erre tekintettel a Doktori Iskola működése szempontjából kiemelt fontosságú a témavezetők munkája. A témavezetőkre és témavezetésre vonatkozó követelményeket a Doktori Iskola minőségbiztosítási szabályzata tartalmazza.
A Doktori Iskola témavezetőinek aktuális listáját
tekintheti meg az Országos Doktori Tanács ún. "doktori.hu" adatbázisában. A legördülő menükből az intézménynél válassza a "Széchenyi István Egyetem", a doktori iskolánál pedig az "Állam- és Jogtudományi Doktori Iskola" opciót, majd kattintson a "keres" gombra a lista eléréséhez. Amennyiben "keresett doktori iskola azonosítója" rovathoz beírja a
187
számot, a "keres" gombra kattintva közvetlenül (a legördülő menük és a nevek kiválasztása nélkül) is eljut a listához.
TÉMAKIÍRÓK
A témakiírók aktuális listáját az Országos Doktori Tanács ún. "doktori.hu" adatbázisában
találja meg. A keresőben az intézménynél a legördülő menüből válassza a „Széchenyi István Egyetemet”, majd a doktori iskolánál az „Állam- és Jogtudományi Doktori Iskolát”, ezután kattintson a „keres” gombra. Gyorsabban kap eredményt ha "keresett doktori iskola azonosítója" rovathoz beírja a
187
számot; és a "keres" gombra kattint..
AZ ÉRDEKLŐDŐK ÉS FELVÉTELIZŐK SZEMPONTJÁBÓL FONTOS INFORMÁCIÓ:
A témakiírások általában orientáló célból megjelölt tágabb kutatási irányok ismertetését tartalmazzák, amelyeken belül a leendő témavezető és a jelentkező közösen alakítják ki a pontos és részletes kutatási tervet.
&
Egy-egy témavezető továbbá a meghirdetett kutatási témakiírásaitól eltérő olyan téma vezetését is vállalhatja, amelyben megfelelő jártassággal bír, s azt - a témavezető és a leendő hallgató megállapodását követően - a tudományági doktori tanács jóváhagyja. Az érdeklődők és leendő jelntkezők számára így azt ajánljuk, keressék meg - emailben vagy személyesen - a Doktori Iskola jelenlegi témavezetőit és témakiírót, s egyeztessenek velük.
A DOKTORI ISKOLA TÉMAVEZETŐI
és társtémavezetői, 2021 decemberében, vagy azt megelőzően
Barna Attila |
Hágelmayer Istvánné |
Lenkovics Barnabás |
Bartkó Róbert |
Horváth Gergely | Lévayné Fazekas Judit |
Bihari Mihály |
Horváthy Balázs | Marján Attila |
Boros Anita |
Hulkó Gábor | Mezey Barna |
Deli Gergely |
Karácsony Gergely | Milassin László |
Domokos Andrea |
Kecskés Gábor | Németh Imre |
Erdős Csaba |
Keserű Barna Arnold | Nyitrai Péter |
Ferencz Jácint |
Kilényi Géza † |
Osztovits András |
Finszter Géza |
Korhecz Tamás | Pardavi László |
Földi András |
Kovács Gábor | Patyi András |
Gellér Balázs |
Kőhidi Ákos | Révész T. Mihály |
Glavanits Judit |
Kukorelli István | Smuk Péter |
Göndör Éva |
Lamm Vanda | Stumpf István |
Gyurita Rita |
Lapsánszky András |
Sulyok Gábor |
Szigeti Péter |
Egresi Katalin |
Szoboszlai-Kiss Katalin |
Szalay Gyula † |
Váczi Péter |
Vörös Imre |
Szegedi András |
Verebélyi Imre |
|
A DOKTORI ISKOLA TÉMAKIÍRÓI
2021 decemberében
Bartkó Róbert |
Ganczer Mónika |
Smuk Péter |
Boros Anita |
Keserű Barna Arnold |
Stumpf István |
Deli Gergely |
Kovács Gábor |
Sulyok Gábor |
Egresi Katalin |
Kukorelli István |
Szegedi András |
Erdős Csaba |
Lamm Vanda | Szigeti Péter |
Ganczer Mónika |
Lenkovics Barnabás | Takács Péter |
Glavanits Judit |
Lévayné Fazekas Judit | Váczi Péter |
Horváthy Balázs |
Milassin László | Verebélyi Imre |
Hulkó Gábor |
Nogel Mónika |
|
Kecskés Gábor |
Révész T. Mihály |
Színe és fonákja:
A témavezető
(A kép forrása: Mindenki másképp egyforma (re)blog)
A Mindenki másképp egyforma blogon a kép alatt: Hunter J. Stefan: „A hallgató/doktorandusz–témavezető kapcsolat 9 típusa” című írása olvasható (lásd https:// mindenkimaskeppegyforma.reblog.hu/a-hallgatodoktorandusz-temavezeto-kapcsolat-9-tipusa). – Ennek forrása: Ten Types Of PhD Supervisor Relationships – Which Is Yours? (lásd https://www.iflscience.com/editors-blog/ten-types-phd-supervisor-relationships-which-yours/?archived_content=xxqvkpozig). Ennek forrása: The Conversation. Academic rigour, journalistic flair (newsletter, lásd https://theconversation.com/uk), azon belül: "Ten types of PhD supervisor relationship - which is yours? (https://theconversation.com/ten-types-of-phd-supervisor-relationships-which-is-yours-52967)... és így egészen vissza az egyetemi folklór kezdetéig.
A hallgató és témavezető kapcsolatáról hasonló – olykor az igazságtalan kritikától sem visszariadó – szellemben lásd Sigfried Bär: Professzorok és alattvalók. A tudományos kutatás diszkrét bája. Budapest, Akadémiai Kiadó, 2003. 137. és Sigfried Bär: A Céh. Az egyetemek lényege a professzorrá válásnak és a professzorok érzelmi életének tükrében. Budapest, Akadémiai Kiadó, 2005. 281.